Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kute srebro - tutorial Viki
#1
1. Nałożyć masę do reliefów, dowolnie grubo i równie dowolnie ją uformować, można wykorzystać szablon, stemple, pieczątki, własne palce... i poczekać aż dobrze wyschnie.

Uwaga: - na początek proponuję aby faktura była mało skomplikowana i raczej obła, bo klejenie folii wymaga trochę wprawy, a łatwiej jej nabyć na obłej, zaokrąglonej powierzchni.

2. Posmarować klejem do złoceń cały relief bardzo dokładnie.

Uwaga: folia jest dużo grubsza od szlagmetalu więc potrzebuje więcej kleju - nie żałujcie go... i zwróćcie szczególną uwagę na posmarowanie boków reliefu, nie tylko górnej powierzchni - to bardzo ważne!
I jeszcze jedno - robiłam próby z różnymi klejami - i wikolem, i introligatorskim, i zwykłym do decou...
i z całą odpowiedzialnością stwierdzam, że naj, naj, najlepszy jest klej do złoceń! Tylko z nim można tę folię "rozciągnąć".

3. Na mokry klej nałożyć pogniecioną i rozprostowaną folię - błyszczącą stroną do dołu i docisnąć ją do góry reliefu.

Uwaga: folię dociskamy w taki sposób, aby jej nie naciągać (dlatego na początek proponuję te obłości - łatwiej zapanować nad folią, która na mokrym kleju zachowuje się jak łyżwiarka na lodowisku).

4. Zostawić pracę na jakiś czas (40-60 min.) do wstępnego wyschnięcia i delikatnie "wklepać" ją w relief - tym razem również w załomy wzoru.

Uwaga: folia pod wpływem kleju "rozciąga się" - wiem jak to brzmi Big Grin no bo jak folia może się rozciągnąć?? ale jednak coś w jej właściwościach się zmienia, bo można ją wklepać w te zagłębienia bez przerwania jej ciągłości... gdyby robić to zaraz po nałożeniu na klej - porozrywa się...
wklepywanie dobrze jest rozłożyc w czasie - wracac do pracy np. co pół godziny i dociskać folię coraz dokładniej i mocniej aż każdy zakamarek zostanie doklejony.

5. Zostawić pracę do całkowitego wyschnięcia, najlepiej na 24 h.

Uwaga: folia po całkowitym wyschnięciu jest już nie do usunięcia.

6. Pomalować pracę czarną farbą (dokładnie każdy załom, każde wgłębienie) i natychmiast ją zetrzeć.

Uwaga: czarna farba działa jak oksyda na prawdziwym srebrze - postarza folię, uwypuklając najdrobniejszą nierówność (te nierówności są ogromnie pożądane Tongue, bo wyglądają... nooo... same sie przekonacie Big Grin dopiero po tym zabiegu folia zmienia się w stare, oksydowane, kute srebro...

7. Pozostaje tylko zabezpieczenie pracy - lakierem lub woskiem.

Uwaga: polecam lakier matowy, bo to ma być przecież stare srebro...


I to już cała tajemnica - jeśli macie jakieś pytania, chętnie odpowiem Smile

Edit: po skopiowaniu tutoriala z wątki Viki nie przeniosły się emotikony i kolory. Mam nadzieję, że to nie będzie specjalnie nikomu przeszkadzało Angel
Nie krytykuje się tylko tych, którzy nic nie robią
Odpowiedz
Reklama
#2
sreberko najlepiej wklepywać / wciskać przez tapowanie starym,gęstym, sztywnawym pędzlemSmile

można też nakleić grubą koronkę,gipiurę .... usztywnić ją klejem albo lakierem i zakuć:
   
Odpowiedz
#3
Dobry pomysł z tym usztywnieniem koronki.
"You can’t use up creativity. The more you use, the more you have."
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości