Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cieniowanie - kredki akwarelowe
Ten tutek, jak Wy to nazywacie, powstał na Waszą prośbę. Zaznaczam, nie ja to wymyśliłam i jestem w tym bardzo początkująca.
Zdjęcia mają wyostrzone barwy na potrzeby pokazania krok po kroku jak ja to robię. Jest to o tyle fajna zabawa, że wciąż można coś w tym cieniowaniu zmieniać.

Przygotowałam lusterko pomalowane 2 razy białą farbą emulsyjną. Nakleiłam wzorek i przygotowałam kredki jakie moim zdaniem będą mi potrzebne. Kredkami rysujemy bezpośrednio na farbie. Nie lakierujemy wcześniej bo kredka nie trzyma się lakieru.

Wokół listków narysowałam zieloną kredką obwódki.

Namoczonym w wodzie patyczkiem do uszu rozmazałam naniesiony kolor zielony.

Po całkowitym wyschnięciu tego, co wcześniej rozmazałam, w niektórych miejscach narysowałam ciemniejszym kolorem zielonym punkty. Dodatkowo naniosłam tez czerwony kolor.

Kolejny raz rozcierałam kredkę namoczonym patyczkiem.

Kiedy kolejny raz praca była zupełnie sucha w kilkunastu miejscach naniosłam kredką kolor żółty, który również rozmazałam mokrym wacikiem.

Kiedy widzę, że mimo wszystko moje kolory są za ciemne miejscami ratuję się odrobiną białej farby, którą nakładam końcówką patyczka i "wklepuję" delikatnie rozmazując palcem.

Na koniec mokrym, czystym patyczkiem zrobiłam takie smugi ( to akurat tak widziałam )

Ostatnia fotka to już końcowy efekt z dwiema warstwami lakieru.

Nie jest to praca idealna bo do tego jeszcze długa droga. W kredkach ( dla mnie) fajne jest to, że w zasadzie nie można pracy zepsuć a kolorami można bawić się do woli nakładając jeden na drugi. Jedna ważna zasada:
Po każdym rozmazaniu koloru praca musi dobrze wyschnąć nim położymy kolor następny. A także przed położeniem lakieru.

Lakieruję bezpośrednio pędzlem. Nic się nie rozmazuje.
Kolejna szuflada pęka w szwach....
Odpowiedz
Reklama
Fajny, przejrzysty tutek Smile
Dzięki, abasku Smile
Odpowiedz