Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lepiący się lakier
Jestem początkująca w decoupagu i jeszcze wiele rzeczy stanowi dla mnie zagadkę. Mam zestaw firmy Renesans i mam wrażenie, że albo z lakierem jest coś nie tak, albo ja coś źle robię. Nawet po kilku(nastu) dniach przedmiot polakierowany jest lepiący i klejący.
Nałożyłam 2 warstwy lakieru (próbowałam z lakierem z połyskiem i matowym) - zmatowiłam papierem ściernym po czym nałożyłam ponownie 2 warstwy. Każda warstwa była nakładana po wyschnięciu poprzedniej, ale mimo wszystko i cały czas przedmioty się kleją. Nie wiem czy to kwestia lakieru czy ja coś źle robię.

Możecie mi coś poradzić?
Odpowiedz
Reklama
Witaj na forum Wampierzu Big Grin
Moim skromnym zdaniem lakier Renesansu tak po prostu ma, niestety. Też go mam i nie mogę zużyć, bo takie z niego lepiszcze. Jedyne, co jak na razie trochę pomogło, to rozcieńczenie tego lakieru wodą i to bardzo mocno. Próbuję go zużyć, na koniec jednak kładąc inny lakier - z typowo dekupażowych Pentart, a z "budowlanych" np. Domalux. One jak wyschną to wyschną, są suche i gładkie i nic się nie klei.
Odpowiedz
możesz wkleić zdjęcie tego lakieru?
Odpowiedz
Mam dokładnie ten lakier:

[Obrazek: werniks-wodny-z-polyskiem-renesans-125ml.jpg]

Jeśli to kwestia lakieru czy pomogłoby, gdybym jako bazę dała ten lakier a wykończyła wierzch innym, żeby się nie kleił? Robiłam ostatnio zakładki i mi zlepiają strasznie strony w książce Sad

Powiedzcie mi też proszę jaki jest dobry lakier... a najlepiej dobry i tani Smile
Odpowiedz
To jest dokładnie ten lakier, który też mam - zrób tak, jak napisałam, ostatnią warstwę połóż innego lakieru, a ten rozcieńcz. Dobre moim zdaniem lakiery wymieniłam w pierwszej odpowiedzi.
Odpowiedz
Dziękuję za radę, myślałam właśnie nad jakimś lakierem z sklepów budowlanych. Takze chętnie wypróbuje Domalux Smile D
Odpowiedz
Reklama